Legalizace marihuany škodí obchodu s alkoholem, ale u tabákových výrobků je to naopak.

Ve státech kde byla legalizována marihuana pro rekreační účely, se snížil zájem o alkohol, tvrdí nová studie. Ale, dodává že legalizace konopí napomohla zájmu o tabákové výrobky.

Studie, vyhodnotila anonymní data z 28 milionů vyhledávání a 120 milionů zobrazených reklam. Data jsou od ledna 2014 do dubna 2017. Vyhledávání tabáku vzrostlo o 8% a u alkoholu kleslo o 11%. V zemích kde je konopí legalizováno.

Legalizace “snižuje počet vyhledávání a účinnost reklamy na alkohol, ale zvyšuje počet vyhledávání souvisejících s tabákem,” to napsali autoři. “Proto konopí je náhradou alkoholu, ale ne tabáku.”

Výsledky ukazují, že alkoholický průmysl “má legitimní důvody se bát legální marihuany. Tento trh bude potřebovat kreativní strategie, aby se zabránilo poklesu, pokud se legalizace marihuany pro rekreační účely bude šířit.”

Je zajímavé, že studie také zjistila, že při legalizaci marihuany se počet vyhledávání spojených s konopím u dospělých zvýšil o 17%. Ale, u 19ti letých a mladších, zájem o vyhledávaní marihuany klesá.

„Na rozdíl od rostoucího zájmu veřejnosti po legalizaci rekreačního konopí se zdá, že teenageři ztrácejí zájem, spíše než že by rostl,“ uvedl v tiskové zprávě autor studie Pengyuan Wang. Na studii spolupracovali výzkumní pracovníci z University of Georgia a Univerzity v Syrakusách.

Vyhledávání tabákových výrobků vzrostlo o téměř osm procent, takže „tabákové společnosti můžou přehodnotit svou domněnku a to že legalizace konopí není v jejich nejlepším zájmu,“ uvedl Wang.

Není ale jasné, zda analýza trendů hledání “tabáku” zahrnovala produkty, které souvisejí s konopím:  bongy, papírky, vaporizery, atd.. Tedy výrobky, které se mohou překrývat mezi spotřebiteli tabáku a marihuany.